In this last post about Midi-Pyrénées, I wanna explain you my mid-day trip to Conques, before leaving home. When we made it to Conques, a woman indicated us where to park the car (3€). There is limited capacity, so they have everything well planned in order to optimise the space. It was raining and the temperatures went down that day (the first day of the trip we had to put on a jacket). The village is so pretty, all the streets are paved with cobblestones and the houses are made of stone. We went to the church and wandered around the streets bedecked with flowers and handicraft shops. It reminded me so much of Alsace towns (I’m dying to go!). Later, we had lunch in a restaurant with a view. I fell in love with the cute terrace. Honestly, it was a little bit expensive, but well we have to accept that we were in such a touristy place. Then, we left since we had a long way back home. But not before doing a pit stop in a viewpoint located on the road, from which he wad amazing views above the town.
At first I didn’t know about this area of France. One day I saw some photos on a blog and wanted to go instantly. I planned the route carefully in order to visit the most charming towns. We had in mind a few more, unfortunately we didn’t have time to visit them all… We did so many kilometres, but every single place we went to was worth it. You have the entire route on the first post! If you have any doubt about which route to choose please ask me! I’d be pleased to help you 🙂

En este último post sobre Midi-Pyrénées os quiero explicar la excursion de medio día que hicimos a Conques, antes de irnos a casa. Cuando llegamos, una mujer nos indicó donde aparcar el coche (3€). Hay aforo limitado, ellos ya lo tienen todo bien organizado para optimizar el sitio. Estaba lloviendo y las temperaturas bajaron bastante aquel día (el único del viaje que tuvimos que coger la chaqueta). El pueblo es encantador, todas las calles están adoquinadas y las casas están hechas de piedra. Entramos en la iglesia, y nos paseamos por las calles floreadas y las tiendas de artesanía. Me recordó bastante a los pueblos de Alsacia (¡estoy deseando ir!). Más tarde comimos en un restaurante con vistas. Me enamoré de la terraza, decorada con viñedos. La verdad que nos salió un poco caro, pero hay que aceptar que estábamos en un sitio super turístico. No mucho después nos fuimos ya que teníamos un largo camino hasta casa. Pero antes, paramos en la carretera por donde habíamos venido porque hay un mirador desde donde se puede ver el pueblo desde arriba, y es muy bonito.
Al principio no conocía esta parte de Francia. Un día estaba leyendo un blog y vi algunas fotos, y desde ese instante quise visitar Midi-Pyrénées. Planeé la ruta de manera que pudiéramos visitar los pueblos más bonitos. Teníamos en mente algunos más, pero desafortunadamente no tuvimos tiempo de ir a todos… Hicimos muchos kilómetros, pero cada sitio que visitamos valió la pena. ¡Tenéis la ruta completa en el primer post! Si tenéis alguna duda sobre qué ruta hacer por favor preguntádmelo! Estaré encantada de ayudaros 🙂

DSCF2714DSCF2719DSCF2720DSCF2710DSCF2717DSCF2704DSCF2724

BOOKING DISCOUNT: GET €15 OFF

Book your stay through this link and you’ll get €15 off!

DESCUENTO DE 15€ DE BOOKING

¡Reserva tu hotel a través de este enlace y recibe 15€ de reembolso!

soniawanderlustblog
Advertisements

One thought on “ROAD TRIP THROUGH MIDI-PYRÉNÉES (VIII): Conques || RUTA EN COCHE POR MIDI-PYRÉNÉES (VIII): Conques